✔️ 59 kr fraktavgift | ✔️ Fri frakt över 1000 kr | ✔️ Snabb leverans 1-3 dagar | ✔️ Trygg E-handel med klarna

Köpvillkor

1. Allmänt
Go & Grow AB  ingår endast avtal med myndig (18 år) person. Är man minderårig krävs målsmans tillstånd.

www.goandgrow.se drivs av Go and Grow AB med org. nr 559237-5991. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på hemsidan www.goandgrow.se, så som fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar. Vi reserverar oss även för slutförsäljning och att varor som kan beställas tyvärr kan vara slut i lager trots att beställningen gått igenom. Skulle detta ske meddelar vi dig som kund omgående för möjlighet att justera eller annullera din order.

Vad gäller produktbilder arbetar vi för att alla bilder ska vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan dock inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende. Tänk på att färger kan återges olika på olika datorer beroende på datorns färginställningar.

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på www.goandgrow.se. Genom att beställa varor på www.goandgrow.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.

Alla varor förblir Go & Grow AB:s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.

Go & Grow AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

2. Beställning
För att kunna handla hos oss måste du acceptera våra köpvillkor, det sker i samband med att du lägger din order. Vid mottagen order skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi uppmanar dig att spara din orderbekräftelse för eventuella kontakter med vår kundtjänst.

Du kan beställa hos oss dygnet runt och vi packar paket löpande. Du kan återkalla din order fram till dess att vi har plockat och hanterat den. Om en beställning återkallas ser vi till att fakturan makuleras eller att pengarna återbetalas via Klarna.

 3. Priser och betalning
Alla priser på hemsidan är i angivna i SEK och inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset på din order inklusive alla avgifter. Go and Grow AB använder sig av Klarna Checkout för alla betalningar, oavsett om du väljer att betala med kort eller faktura. För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10.

Kortbetalning: Du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express. Välj kortbetalning och följ anvisningarna. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

Direktbetalning internetbank: För dig som är ansluten till internetbanken hos SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura: Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan. För aktuella villkor se länken nedan.

Se de allmänna kontovillkoren här.

4. Frakt och leverans
Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar. Vid specifika släpp eller kampanjer kan leveransen dröja någon dag extra. Du har alltid fri frakt över 899 kronor annars är fraktavgiften 99 kronor. För varor över 20 kg är det upp till 7 dagars leveranstid. Leveranstiden räknas från dagen efter att du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Go & Grow AB kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss på kundservice@goandgrow.se omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.

Våra paket levereras normalt direkt i brevlådan eller till ditt närmsta utlämningsställe. Du får en avisering e-post eller brev om att din order finns att hämta ut. Tänk på att ditt paket endast finns kvar på ditt utlämningsställe i 14 dagar. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid skickas det tillbaka till oss och vi har rätt att debitera dig en avgift på 99 kronor för returkostnad och hantering av paketet. Vill du att paketet ska skickas igen kostar den 99 kronor i frakt.

5. Retur
Blev det inte riktigt som du hade tänkt dig? Ingen fara alls! När du handlar hos oss på www.goandgrow.se  har du alltid 14 dagars öppet köp från dagen du har tagit emot en vara. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor ska vara oanvända och i originalförpackning med alla etiketter, bruksanvisningar mm intakta, om inte förbehåller vi oss rätten att göra avdrag i förhållande till varan och förpackningens skick.

Vi tar en returfraktkostnad på 99 kronor som justeras när vi hanterar din retur. Det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras. Du får alltid en bekräftelse via mail när vi har hanterat din retur. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning.

6. Byte av vara
Om du önskar byta till en annan vara, vänligen lägg en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka. Vid ett byte står vi för returfrakten. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor och funderingar.

Hör bara av dig till vår Kundservice om du är osäker på din retur så hjälper vi dig.

7. Reklamation
Får du skadade eller felpaketerade varor står vi självklart för returfraktkostnaden. Vi gör även vårt bästa för att så snabbt som möjligt att åtgärda din reklamation, med nya varor eller återbetalning. Kontakta alltid oss så snart som möjligt om du vill reklamera en vara. Vid reklamationer följer Go and Grow AB riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Samtliga reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. När reklamerad vara har returnerats kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta sker inom 14 dagar från det att vi mottagit reklamationen. Vi kan inte ersätta dig för utgifter som inte godkänts av oss i förhand.

8. Transportskador  / saknad vara
Om du saknar en vara eller något annat är fel med din leverans ber vi dig att kontakta oss på kundservice@goandgrow.se 

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria och att allt är med som du har beställt. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar från att du har mottagit dem. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om paketet har en synlig skada vid leverans ska du anmäla detta direkt till ditt Postombud / transportör när du hämtar ut ditt paket. Synliga skador som inte rapporteras direkt kan ej hanteras/reklameras i efterhand. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälan göras snarast möjligt till Go & Grow kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

9. Ej hämtad vara
I de fall beställd vara inte hämtas ut och kommer i retur till Go and Grow AB debiteras 299 kr för att täcka kostnaden för frakt + returfrakt + administration. Detta gäller även för varor som returneras på grund av ofullständig eller felaktig adress etc. För större leveranser (10 kg och över) som inte hämtas ut eller en hemleverans som ej tas emot så debiterar vi utefter kollivikt och fraktkostnad. Denna kostnad kan ligga på 400:- och uppåt.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

10. Kampanjer
Go and Grow AB kan vid olika tillfällen erbjuda kampanjer. Kampanjen gäller så länge den är aktiv och för de specifika varor som anges i samband med kampanjen. Vi förbehåller oss rätten att när som helst återkalla kampanjer. Erbjudanden gäller alltid under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

11. Force Majeure
Go and Grow AB är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

12. Integritetspolicy
När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. Vi sparar följande persondata om våra kunder: förnamn, efternamn, e-postadress, personummer, adress, postnummer, ort, land och telefonnummer. När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev lagrar vi ditt namn samt e-postadress. Vi på Go and Grow AB värnar om din integritet. Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dina uppgifter. Du kan när som helst välja att avfölja vårt nyhetsbrev och du raderas då från vårt register. Läs mer om Integritetspolicy eller kontakta kundservice på kundservice@goandgrow.se om du har några frågor.

13. Tvister
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Go and Grow AB kundtjänst. Vid tvister som vi inte kan lösa rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se. Vi följer alltid deras rekommendationer. För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se. Tvister rörande dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag, av svensk domstol.

15. Lagen om distanshandel
Go and Grow AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Go & Grow AB
Måndag- Fredag kl 10:00 – 17:00
E-post: kundservice@goandgrow.se

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation:
E-mail: kundservice@goandgrow.se

UPPDATERAD 2020.05.35

Stäng

Mitt konto

Go and Grow | En personlig och mysig barnbutik på nätet

Go and Grow erbjuder ett stort utbud av leksaker, nappar, barnvagnar och andra babyprodukter från kända varumärken