✔️ Fri frakt över 799 kr | ✔️ Snabb leverans 1-4 dagar | ✔️ Trygg E-handel

Frågor och svar

Nedan har vi sammanställt några svar på frågor vi brukar få.

Skulle det vara så att du har någon fråga som du inte hittar här eller under köpvillkor så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till kundservice@goandgrow.se, våra öppettider är måndag – fredag klockan 10:00 – 17:00 men vi har koll på mailen dygnet runt, året om 🙂

Order & Beställning

Order & Beställning

- Har min beställning gått igenom?

Direkt efter att du har lagt din beställning, så ska du få en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress du slutfört din order med, håll även utkik i din skräppost. Om du inte har fått någon orderbekräftelse vänligen kontakta kundservice.

- Det saknas en vara i min leverans?

Om du saknar en vara, som du enligt leveransbekräftelsen ska få, vänligen kontakta kundservice direkt.

- Vara i min beställning är slutsåld, hur blir jag återbetald?

Ibland händer det att någon av de varor som du lagt i din beställning har tagit slut. Om detta sker, så får du information i din leveransbekräftelse eller mail som vi skickar till dig när din order är packad. Beloppet på den makulerade varan, återbetalas automatiskt via Klarna inom 1–4 bankdagar.

- Var kan jag se min beställning?

Genom att logga in på Mina Sidor kan du se dina köp du gjort hos Goandgrow.se

- Kan jag använda min rabattkod i efterhand?

Tyvärr så kan vi inte applicera en rabattkod på din order i efterhand.

Betalning & Faktura

Betalning & Faktura

- Vilka olika betalningsalternativ har ni?

Vi samarbetar med Klarna när det gäller alla olika betalningsalternativ vid köp online.
När din order är packad och klar för att skickas, så sker debitering genom det betalsätt du valt.

Kortbetalning: Du kan betala med Visa och Mastercard. Välj kortbetalning och följ anvisningarna. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

Direktbetalning internetbank: För dig som är ansluten till internetbanken hos SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura: Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan.

Vi samarbetar med Klarna. Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 12010 eller gå in på https://klarna.com/sv/kundservice.

- Hur sker en återbetalning vid retur?

Fakturabeloppet justeras så fort returen inkommit till Goandgrow.se, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning/justering av retur sker senast 30 dagar efter att returen registrerats.

Om du betalat med Klarna Faktura kommer din faktura justeras och en eventuell returfrakt á 45 kr tas ut. Kontrollera förfallodatumet på din faktura, om det närmar sig kan du behöva förlänga det genom att kontakta Klarna 08-120 120 10 samt på www.klarna.com/se.

OBS! Returer ska skickas som “postpaket” och inte “ombudspaket”. Transportrisk vid retur ligger hos dig som avsändare. Detta innebär att du är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Goandgrow.se. Be alltid om kvittens från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar.

- Retur på ett köp betalat med presentkort

Om du gör en retur på ett köp betalat med presentkort, så kommer du att få samma belopp återbetalat på samma presentkort. Du kan inte få kontanter tillbaka eller pengar insatta på ditt konto när varan ursprungligen är köpt med ett presentkort.

Frakt & Leverans

Frakt & Leverans

- Hur lång är er leveranstid?

Vi har en leveranstid på 1-4 arbetsdagar. Lägger du din order innan kl 13:00 (måndag – fredag) skickar vi den oftast samma dag.

- Skickar ni delleveranser?

I vissa fall kan det hända att din beställning delas upp på fler leveranser, om en eller fler artiklar inte är tillgängliga på vårt centrallager i Göteborg så skickas de från vårt lager i Helsingborg. I så fall får du ett separat mail per försändelse. Om en eller flera varor skulle visa sig vara slut, så kommer varan inte levereras till dig och du kommer att krediteras för varans belopp.

- Kan jag skicka paketet till en vän?

Absolut! Detta gör du i kassan under fliken som heter Leverans.

- Hur mycket ligger er fraktkostnad på?

Du har alltid fri frakt över 799 kronor annars är fraktavgiften 49 kronor.

Retur & Reklamation

Retur & Reklamation

- Hur gör jag om jag vill returnera en produkt?

Blev det inte riktigt som du hade tänkt dig? Ingen fara alls! När du handlar hos oss på Goandgrow.se har du alltid 14 dagars öppet köp från dagen du har tagit emot en vara. Returnerade varor ska vara oanvända och i originalförpackning med alla etiketter, bruksanvisningar mm intakta, om inte förbehåller vi oss rätten att göra avdrag i förhållande till varan och förpackningens skick.

- Kostar returen något och behöver jag tänka på något mer?

Vi tar en returfraktkostnad på 59 kronor som justeras när vi hanterar din retur. Det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras. Du får alltid en bekräftelse via mail när vi har hanterat din retur. Tänk på att spara ditt inlämningskvitto till dess att du fått en returbekräftelse från oss. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning. Vänligen följ instruktionerna på retursedeln som medföljer i din beställning. Om du inte fått med någon retursedel i din försändelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst på kundservice@goandgrow.se.

- Hur gör jag vid reklamation?

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss på telefonnummer 031-760 60 11 eller via e-post kundservice@goandgrow.se. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet “inom skälig tid” efter det att du upptäckt det. Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan ska varan skickas till den adress som anges på retursedeln som följde med försändelsen.

När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vi gör även vårt bästa för att så snabbt som möjligt att åtgärda din reklamation, med nya varor eller återbetalning. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. När du valt betalsätt konto, faktura eller betalkort återförs summan till det konto som betalningen gjorts ifrån.

Samtliga reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. När reklamerad vara har returnerats kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta sker inom 14 dagar från det att vi mottagit reklamationen. Viktigt att veta, vi kan inte ersätta dig för utgifter som inte godkänts av oss i förhand.

- Kan jag skicka en retur i annat emballage än det de kom i?

Du kan alltid skicka tillbaka en retur i annat emballage till oss ifall kartongen skulle vara helt sönder eller om man råka kasta den, men själva produkten måste skickas i sin originalförpackning, detta finner man även i våra köpevillkor.

Tex. en lampa har en påse som den ligger i, lampan måste då skickas in med den påsen.

- Jag beställde en vara och när jag fick den så var den trasig, hur gör jag?

Vi kontrollerar samtliga produkter innan vi skickar dem men ibland kan det missas.
Om ditt paket blivit skadat under frakt ber vi dig att mejla vår kundservice med följande uppgifter:

En närbild på yttre emballaget, där adressetiketten med kollinumret är synlig.
Bild på både yttre och inre emballage samt bild som visar hur varan låg förpackad.

Om du tror att produkten var skadad innan leverans, skicka ett mejl till kundservice med följande information:
– Ordernummer
– Produktnamn
– Problembeskrivning
– Hur och när problemet uppstod
– Bild eller video som tydligt visar vad felet är
– Bild där hela produkten syns

Stäng
Mitt konto